Sunday, January 23, 2011

titipan bg yg bakal memiliki diri ini

“Wahai yg bakal memiliki diri ini,
Aku mendambakan cinta suci yang terjaga,
Cinta kerana Allah tidak ternilai harganya,
Aku mendambakan kau insan,
Yg melakukan amal keranaNya,
Bukan kerana aku hambaNya...
Yg menjaga solat jemaahnya,
Bukan sibuk menjaga diriku yg hina..
Yg mengorbankan diri demi agama,
Bukan pengorbanan yg sia-sia...
Yg merindui syahid di jalanNya,
Bukan merindui diriku insan biasa...
Andai kau beramal keranaNya
menjaga solat jemaah,
mengorbankan diri demi agama,
merindui syahid di jalanNya...
Aku sedia disampingmu,
menjadi penemanmu,
membangkitkan semangatmu,
mengusap air matamu,
dan sehidup semati denganmu..
Kerana,
Aku menyintaimu kerana agama yang ada padamu,
jika kau hilangkan agama dalam dirimu,
hilanglah cintaku padamu"..

2 comments:

  1. Kalau Hasma nak tahu, ciri-ciri lelaki tu ada pada saya la ... he he. Acah aje jgn marah. Kirim salam semua member2 yg mengenali diri ini kat Jordan.

    ReplyDelete
  2. sume member2 dcni mngenali ust..ust kn bekas pensyarah kami semua..

    ReplyDelete