Wednesday, May 18, 2011

..kenapa awak sayang saya?..

Di sini owner blog ada satu cerita..tak tau la cite ni best ke tak.tak taula cite ni betol atau rekaan semata-mata.kih2..kisahnya bermula begini..cerita untuk menghiburkan hati je..

Ada sang teruna dan sang dara..yang kononnya sedang hangat dibuai kasih asmara..sang teruna selalu bertanya kepada sang dara..kenapa awak sayang saya?

(ST sang teruna..SD sang dara)

ST : kenapa awak sayang saya?
SD : tak tau..mmmmmmm!!
ST : abis tu kenapa awak sayang saya?

(sang dara diam membisu..tak tau nak jawab ape..sebenarnya ada je jawapan tuh.tp nak diluah malu)

SD : tanya saya lak!!!abis tu awak kenapa sayang saya juga?
ST : saya sayang awak sbb saya selesa bila berada ngan awak..dan sbb awak syg saya.kn2?awk tu takde alasan pun kenapa syg saya.

(sang dara terus diam membisu..pertanyaan sang teruna tak dijawab)

Kalau sang teruna nak tau kenapa..mmm..memang 1st kita jupe tak timbul pun perasaan sayang atau cinta..just minat biasa2 je..dah tu apa lg..cuba sedaya upaya untuk mendekati diri sang teruna.taktau la kenapa nak sangat kenal ngan sang teruna.dah jodoh kita kot..haha.berangan la pulak..lama-lama boleh juga mendekati sang teruna..hebat tak?perasan hebat la konon.camne tak hebat boleh dekat ngan orang yang kita minat katakan.kih2.kenal punya la kenal..lama-lama timbullah perasaan kasih sayang dan cinta tuh..sang dara pun sama je ngan sang teruna..rasa selesa je bila bersama sang teruna..sang teruna banyak mengubah sang dara..ye la..suruh jaga tu la..jaga ni la..itulah salah satu sikap yang sang dara suka.sang dara nak sangat sang teruna ubah sang dara sbb sang dara ni lalai sikit..kih2..jiwa muda katakan..

kesimpulan dari kisah ini..huhu..siap ada kesimpulan lg..memang takleh blahh la.sudah fitrah manusia untuk sayang dan disayangi. Aku juga tidak terlepas dari perasaan ini.toing..toing..tata!!

1 comment:

  1. assalamualaikum adik dara..hihihi..bila nk balik?lama x berblog..

    ReplyDelete